بسیاری از اپلیکیشن ها برای برقراری ارتباط با کاربران جهت یادآوری رخدادهای سیستمی خود از ایمیل استفاده می کنند. بدین منظور می توانیم مستقیما از پکیج smtplib استفاده کنیم که یک کتابخانه استاندارد برای پایتون می باشد، اما به جهت تطابق مناسب این پکیج با فلاسک ما از اکستنشنی به نام Flask-Mail استفاده می کنیم که در حقیقت آن نیز در برگیرنده ی همین کتابخانه است ولی تطابق بهتری با فریمورک اصلی ما یعنی فلاسک دارد. 

همانند دیگر اکستنشن ها، برای استفاده ابتدا باید با استفاده از دستور زیر اقدام به نصب کنیم:



این اکستنشن با وصل شدن به یک سرور SMTP، ایمیل ها را جهت ارسال به آن تحویل می دهد. اگر هیچ تنظیماتی را انجام نداده باشیم، بطور پیش فرض Flask-Mail به localhost و پورت ۲۵ متصل شده و ایمیل ها را بدون احراز هویت ارسال می کند. لیست زیر تمامی تنظیماتی را که می توان روی سرور SMTP انجام داد را نمایش می دهد :‌



زمانی که در فاز توسعه ی اپلیکیشن خود هستیم بهتر است  از یک سرور SMTP خارجی استفاده کنیم تا مطمئن شویم مشکلی در روند توسعه ای نداریم. مثال زیر نحوه ی پیکربندی یک اپلیکیشن برای استفاده از Gmail برای ارسال ایمیل را توضیح می دهد. 



نحوه ی مقداردهی اولیه Flask-Mail به صورت زیر خواهد بود :



همچنین باید دو متغییر محیطی را که نام کاربری ما روی ایمیل سرور و همچنین رمز عبور ما را شامل می شوند را تعریف کنیم. بدین منظور از دستورات زیر استفاده می کنیم.