بازنشر آموخته های شخصی

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

سویفت

سویفت زبان برنامه نویسی تقریبا نوپای اپل می باشد که برای برنامه نویسی اپلیکیشن های مختص سیستم عامل های اپل (iOS, macOS, tvOS, watchOS) استفاده می شود. این زبان که نسخه ی اولیه ی آن در WWDC سال ۲۰۱۴ ارائه شد، سازگاری مناسبی با فریم ورک های Cocoa و Cocoa Touch دارد. همچنین در برنامه های نوشته به این زبان می توان از کدهای قبلی Objective C (با تنظیماتی) استفاده کرد. 

هدف از طراحی این زبان دقت و انعطاف پذیری بیشتر و صد البته خوانایی بیشتر در نوشتن برنامه های پیچیده می باشد. برنامه های نوشته به این زبان قابلیت اجرا شدن بر روی Xcode نسخه ی ۶ و بالاتر را دارا می باشند. در طراحی این زبان از زبان های اسکریپتی مانند Ruby و Python ایده گرفته شده است و از سال ۲۰۱۰ کار روی آن آغاز شده بوده است. خالق اصلی این زبان Chris Lattner می باشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی داودی

نمایش متن در iOS

به طور کلی پلتفرم iOS تعداد محدودی از کامپوننت ها را برای نمایش متن در اختیار ما قرار می دهد. اگر بخواهیم از این کامپوننت ها نام ببریم می توانیم به ترتیب از :‌

۱. UILabel

۲. UITextField

۳.UITextView

نام برد. به طور کلی اگر قصد نمایش متنی به صورت ایستا و بدون هیچ اکشنی را دارید بهتر است از UILabel استفاده نمایید. اما اگر قصد فرمت دادن به متن مربوطه با امکانات بیشتری را دارید قطعا UITextView گزینه ی بهتری خواهد بود . 

در شرایطی که قرار است این متن توسط کاربر تغییر کند یا بهتر است بگوییم، پویا باشد، باید از گزینه های ۲ و ۳ استفاده نماییم. حال در این شرایط چه تفاوتی بین گزینه ۲ و ۳ وجود دارد؟

اگر متن شما فقط شامل یک خط می باشد UITextField و اگر متنی دارید که حاوی بیش از یک خط‌(قبل و بعد از تغییر توسط کاربر) می باشد بهتر است از UITextView استفاده شود. 

در مباحث آینده به بررسی ویژگی های هر یک از این ۳ کامپوننت خواهیم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی داودی