آخرین نسخه از توابع مسئولی که مورد بررسی قرار دادیم یک مشکل اساسی دارد. اگر شما نام خود را در فیلد مربوطه درون فرم وارد کرده، دکمه submit را بزنید و سپس صفحه ی خود را بارگذاری مجدد نمایید، یک پیام اخطار مبهم برای شما ارسال خواهد شد که از شما می خواهد قبل از اینکه دوباره فرم را ارسال کنید، تاییدیه برای آن ارسال نمایید. 

این اخطار به این دلیل ایجاد می شود که مرورگر آخرین درخواستی که ارسال کرده است را دوباره تکرار می کند و این در حالیست که آخرین درخواست ما یک درخواست POST به همراه اطلاعات فرمی است که کاربر آنرا تکمیل کرده است و این تکرار باعث ایجاد مشکل می شود. 

بسیاری از کاربران این اخطار مرورگر خود را متوجه نمی شوند. به همین خاطر بهتر است هیچگاه یک درخواست POST را به عنوان آخرین درخواست مرورگر قرار ندهیم. بدین منظور در پاسخ به یک درخواست POST از redirect کردن بجای یک پاسخ معمولی استفاده می کنیم. 

redirect یک پاسخ ویژه است که بجای اینکه حاوی تگ های HTML ای باشد یک آدرس را شامل می شود. زمانی که مرورگر این پاسخ را دریافت می کند، یک درخواست GET به آن آدرس ارسال می کند و آن آدرس صفحه ای است که در نتیجه نمایش داده خواهد شد. این کار ممکن است باعث شود چند میلی ثانیه بیشتر از ما زمان بگیرد زیرا ما درخواست دومی را نیز به وب سرور ارسال کرده ایم. توجه کنید که با استفاده از این تکنیک آخرین درخواست ما یک درخواست GET خواهد بود که بارگذاری مجدد برای آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد. 

نکته : استفاده از این روش باعث ایجاد یک مشکل خواهد شد. زمانی که اپلیکیشن یک درخواست POST را مدیریت می کند، باید به فیلد name فرم دسترسی داشته باشد، اما زمانی که درخواست پایان یابد دیگر امکان دسترسی به آن وجود نخواهد داشت زیرا درخواست ما با یک redirect کردن پایان یافته است. پس برای حل این مشکل ما باید این اطلاعات را جایی ذخیره کنیم که بتوانیم بعدا نیز به آنها دسترسی داشته باشیم. 

اپلیکیشن برای ذخیره کردن این اطلاعات از session استفاده می کند. این حافظه خصوصی در حقیقت برای هر کاربر موجود است. طریقه استفاده کردن از آن نیز شبیه یک دیکشنری استاندارد پایتون می باشد. مثال زیر یک پیاده سازی از تابع مسئول اصلی به همراه استفاده از redirect و session می باشد. 



در مثال قبلی ما از یک متغییر محلی برای ذخیره کردن name استفاده کردیم اما در این مثال با استفاده از دیکشنری session فیلدی برای name ایجاد کردیم. حال اگر فرمی که از سوی کاربر به وب سرور ارسال می شود حاوی اطلاعات صحیح (خالی نباشد) باشد، درخواست او با یک پاسخ redirect همراه خواهد شد.