گاهی لازم است برای آگاهی کاربر از عملیات انجام شده درون سایت به او اطلاعات را منتقل کنیم. این اطلاعات می تواند محتوایی نظیر یک پیام، هشدار یا خطا باشد. یک مثال عمومی از این اطلاعات می تواند زمانی باشد که کاربر قصد ورود به سایت را دارد اما نام کاربری یا رمز عبور را اشتباه وارد کرده است. 

برای اطلاع کاربر باید یک پیام مناسب برای او قرار داده شود. 

فلاسک بطور پیش فرض از این قابلیت پشتیبانی می کند. تابعی که این قابلیت را در اختیار ما قرار می دهد flash() می باشد. مثال زیر را در نظر بگیرید :‌



در این مثال هر بار که کاربر نام خود را وارد و آن را برای ما ارسال می کند، ما این نام را با نام قبلی که در session قبلی کاربر ذخیره شده است را مقایسه می کنیم و اگر این دو نام با یکدیگر تفاوت داشته باشند، کاربر را نسبت به این تفاوت آگاه می سازیم. برای این کار همانطور که گفته شد از تابع flash() استفاده می شود. 

اما فراخوانی این تابع برای نمایش پیغام کافی نیست. علاوه بر این فراخوانی ما باید در قالب مربوطه مکان نمایش این پیام را نیز مشخص کرده باشیم. بهترین مکان برای این کار استفاده از قالب پایه یا همان base می باشد. فلاسک از یک تابع پیش فرض به نام get_flashed_messages() استفاده  می کند که پیام را دریافت و مورد نمایش قرار می دهد. مثال زیر را در نظر بگیرید :‌



در این مثال از یک حلقه استفاده کرده ایم که تمامی پیام هایی که برای قالب ارسال شده است را نمایش دهد. دریافت اطلاعات کاربران از طریق فرم ها یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که هر وب سایت می تواند داشته باشد.