به طور پیش فرض فلاسک برای پیدا کردن قالب ها به سراغ فولدری با همین نام یعنی template داخل پوشه ی اپلیکیشن ما می رود. اگر بخواهیم همان وب اپلیکیشن خود را که در فایل hello.py پیاده سازی کردیم را با استفاده از قالب ها ایجاد کنیم باید دو قالب index.html و user.html را داخل پوشه ی template قرار دهیم. 


برای استفاده از این قالب ها باید توابع مسئول پاسخگویی به درخواست ها را ویرایش کنیم تا از این قالب ها استفاده کنند. فایل hello.py بعد از ویرایش باید به شکل زیر باشد :



نکته : توجه کنید که باید render_template را نیز به پروژه اضافه کنید. 

در حقیقت تابع render_template امکان استفاده از قالب ها را با استفاده از موتور jinja2 در پروژه های فلاسک را میسر می نماید. توجه کنید که اولین پارامتری که باید به این تابع پاس دهید نام قالبی است که باید از آن استفاده کنیم و باقی پارامترها را متغییرهایی تشکیل می دهند که در قالب مربوطه استفاده شده اند. توجه کنید که این متغییرها به شکل کلید و مقدار پاس داده خواهند شد. بطور مثال در قسمت دوم و برای قالب user.html ما متغییری به نام name داریم که شامل نام کاربری است که قصد ورود به سیستم را دارد، ما با فرستادن این متغییر به قالب این امکان را به قالب می دهیم تا پیغامی مناسب برای این کاربر خاص نمایش دهد.