همانطور که در آموزش قبلی گفته شد گاهی نیاز است علاوه بر بازگرداندن رشته ای که شامل تگ های HTML است اطلاعاتی نظیر کد وضعیت و … را به سمت کاربر بازگردانیم و یکی از راه های آن بازگرداندن هرکدام از آنها حین خروجی تابع می باشد. 


راه آسانتری که فلاسک برای ما در نظر گرفته است استفاده از شی response می باشد. با استفاده از این شی ما می توانیم تمامی اطلاعاتی را که می خواهیم به کاربر بازگردانیم را یکجا و از طریق یک خروجی برای تابع مسئول درخواست ارسال کنیم. به طور مثال می توانیم علاوه بر بازگرداندن کد وضعیت، از کوکی نیز استفاده کنیم. همانطور که از کد زیر نیز پیداست برای ساختن این شی باید از تابع make_response استفاده کنیم. 



چند نوع خاص از این شی نیز موجود است که ما به معرفی دو نوع آن اکتفا می کنیم. اولین آنها شی Redirect می باشد که تگ خاصی را شامل نمی شود و فقط ما را به صفحه ی دیگری درون وب اپلیکیشن منتقل می کند. به طور پیش فرض کد وضعیت برای این شی ۳۰۲ می باشد. از کاربردهای این شی می توان به منتقل شدن به صفحه ی دیگر وقتی یک فرم را تکمیل کردیم نام برد. 



دیگر نوع از شی response شی Abort می باشد که از آن برای مدیریت خطا استفاده می شود. بدین منظور که هرگاه درخواست کاربر دارای خطایی بود از این شی به عنوان پاسخ کاربر استفاده می کنیم.