بعضی مواقع برای اینکه بتوانیم وب اپلیکیشن بهتری داشته باشیم نیاز داریم تا قبل یا بعد از اینکه درخواست مربوط به یک آدرس مورد بررسی و پاسخگویی قرار بگیرد،‌عملیاتی را انجام دهیم. بطور مثال قبل از اینکه ما بخواهیم اطلاعاتی را به دست کاربر برسانیم نیاز داریم که این اطلاعات را از پایگاه داده خوانده و در اختیار داشته باشیم. 


بدین منظور باید امکانی داشته باشیم تا این رخدادها‌(قبل یا بعد از درخواست آدرس اصلی) قابل فهم باشند. فلاسک برای این کار از همان مفهوم دکوریتوهای مطرح شده در بخش های قبل استفاده می کند، بطور کلی ۴ رخداد اصلی برای قبل و بعد از درخواست اصلی می توان مطرح کرد :


before_first : قبل از اولین رخداد به آدرس مربوطه اتفاق می افتد.


before_request : قبل از هر رخداد به آدرس مربوطه اتفاق می افتد. 


after_request : بعد از هر بار طی شدن پروسه ی اصلی اتفاق می افتد. توجه کنید فرض بر این است که خطایی در اجرای برنامه بوجود نیامده باشد. 


teardown_request : بعد از هر بار طی شدن پروسه ی اصلی اتفاق می افتد با این تفاوت که اگر خطایی نیز رخ داده باشد، باز هم این رخداد بوجود خواهد آمد.


یک روش معتبر و دقیق برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین این رخدادهای ذکر شده و درخواست اصلی استفاده از مفهوم context است که در قسمت های قبلی به آن اشاره نمودیم. بطور مثال اگر بخواهیم درخواست یک کاربر را برای دسترسی به یک سری اطلاعات پردازش کنیم ابتدا باید او را تایید هویت کنیم. بدین منظور داخل رخداد before_request لیست کاربران را بارگذاری کرده و اطلاعات آنها را داخل متغییر g مربوط به application context ذخیره می نماییم. سپس زمانی که تابع مربوط به درخواست به آن آدرس فراخوانی شد از این متغییر می توانیم بهترین استفاده را ببریم.