دریافت ورودی کیبرد :
ابتدا باید با استفاده از کلاس System.in یک شی از نوع InputStreamReader ایجاد کنید.
InputStreamReader in = new InputStreamReader(System.in);
سپس از این شی جهت ایجاد یک BufferReader استفاده می کنیم :
BufferReader keyboard = new BufferReader(in);
حال کی این شی ایجاد شد با استفاده از فراخوانی تابع readLine روی شی ایجاد شد به خواندن اطلاعات از کیبرد می پردازیم:
String s = keyboard.readLine();
System.out.println(s);
تنها مساله ای که باید به آن توجه کنیم این است که حین خواندن اطلاعات ممکن است استثنایی رخ دهد، بدین منظور باید تابعی که در آن این خواندن اطلاعات صورت می پذیرد را از وقوع این استثنا محافظت کنیم :
public static void main(String[] args) throws IOException {
// body of main
}